میرورلینک چیست؟

میرورلینک به زبان ساده یعنی با در اختیار داشتن تلفن هوشمند، تصویر را به صفح نمایش انتقال دهید و انتظارها را به واقعیت تبدیل می کند. اگر تلفن همراهتان هوشمند است و از میرور لینک MirrorLink پشتیبانی می کند می توانید برنامه کاربردی، پخش کلیپ های تصویری و یا برنامه های رهیاب ناوبری را به صفحه نمایش پخشتان انتقال دهید. این امر باعث می شود بیشتر حواستان جمع باشد و احسال مسولانه تری داشته باشید.

با استفاده از میرورلینک دیگر نیازی به از استفاده مکرر از تلفن همراه ندارید و تصویری را در صفحه نمایش مشاهده کرده و صدا را از بلندگوهای خودرو بشنوید. در مانیتور برزگ خودرو آیکون ها و تصاویر و برنامه رهیاب و ناوبری را بزرگ تر خواهید دید در نتیجه سفر ایمن و کم خطری را خواهی داشت.

میرورلینک چیست؟ آموزش نصب میرورلینک - میرورلینک

میرورلینک در چه دستگاه هایی قابل استفاده است؟

همانطور که قبلا نیز گفته شد مالتی میدیاهای خودرو که سیستم عامل اندروید است از این قابلیت میرورلینک پشتیبانی می کند.جدا از مالتی میدیا اندروید فابریک، در سیستم های تصویری خانگی نیز مثل LED های هوشمند جدید می توان از این قابلیت استفاده کرد. MirrorLink را می توان هم برای گوشی های اندروید و هم ios استفاده کرد. متاسفانه تا الان برنامه ی خاصی برای سیستم عامل ویندوز از طرف شرکت مایکروسافت ارئه نشده است.

تفاوت میرورلینک با بلوتوث

همانطور که قبل تر توضیح دادیم میرورلینک قالبیت انتقال تصویر و صدا را از تلفن همراه به صفحه نمایش مالتی میدیا فراهم می کند. اما از بلوتوث فقط برای انتقال صدا استفاده می شود. بلوتوث هم برای پخش موزیک مناسب است و هم مکالمه تلفنی. امروزه بیشتر مالتی میدیا و دستگاه پخش ها این قابلیت را دارند. اگربه بلوتوث نیاز دارید و دستگاه پخش تان آن را ندارد می توانید از دانگل های AUX و USBا استفاده کیند که قیمت های نسبتا پایینی هم دارند.

میرورلینک چیست؟ آموزش نصب میرورلینک - میرورلینک

آموزش نصب میرورلینک در گوشی های اندروید و ios

اما در اینجا می خواهیم نصب و کاربرد میرورلینک را برای تلفن های هوشمند با سیستم عامل اندروید و ios را بررسی و آموزش دهیم.

نصب میرورلینک روی گوشی های اندروید

برای استفاده از میرورلینک روی گوشی اندروید دو روش وجود دارد. البته باید در نظر داشته باشید که تلفن های همراه هوشمند با سیستم عامل اندروید بایستی ورژنش بالا باشد یعنی 8 به بالا. تا بتواند از این قابلیت استفاده کنید.

  • همانطور که اشاره کردیم یکی از راه های اتصال میرورلینک استفاده از کابل USB است. به راحتی می توانید از کابل شارژر گوشی برای ارتباط بهره بگیرید. به محض وصل کردن به پورت USB و کلیک کردن روی برنامه میرورلینک مانیتور اندروید،شاهد پیغامی روی گوشی خود خواهی بود. که بایستی اجازه دسترسی را بدهید. یک سری از گوشی های مدل 2018 به بالا خود گوشی به صورت فابریک این قابلیت را دارند. اما اگر گوشی شما به صورت اتوماتیک میرورلینک ندارد می توانید با جستوجو در گوگل پلی برنامه مجازی نصب کنید.
  • اما روش دیگر برای استفاده از میرورلینک استفاده از وای است. برای استفاده از این مدل ارتباط در گوشی های اندرویدی بایستی از برنامه مجازی استفاده کنید. که معمولا برنامه قفل و قیمتی هستند و باید آن را خریداری کنید. اما ما همان مدل USB را به شما پیشنهاد می کنیم چون باعث شارژ شدن گوشیتان هم می شود.
  • میرورلینک چیست؟ آموزش نصب میرورلینک - میرورلینک

نصب میرورلینک روی گوشی های ios اپل آیفون

برای بهره مندی از قابلیت میرورلینک در گوشی های ios آیفون می توانید از طریق Wifi اقدام کنید. برای این کار اول باید ورژن گوشی با ورژن مالتی میدیا اندروید همخوانی داشته باشد. بعد از روش کردن اینترنت سیم کارت بایستی به قیمت Setting و بعد به قسمت Personal Hotspot بروید و اینترنت گوشی را به اشتراک بگذارید. بهد به قسمت برنامه میرورلینک مالتی میدیا اندروید بروید و ios Wifi را انتخاب کنید. بعد از انتخاب اینترنت گوشی و وارد کردن رمز بعد از چند ثانیه در منوی اصلی گوشی صفحه را به بالا بکشید. و بعد گزینه Screen Mirroring بروید و مالتی میدیا را انتخاب کنید. حالا تصویر را روی صفحه نمایش در اختیار دارید.

میرورلینک چیست؟ آموزش نصب میرورلینک - میرورلینک

در آخر

با پیشرفت علم و تکنولوژی هر روز شاهد ارائه محصولات با قابلیت های جدید از سوی شرکت های تولید کننده هستیم. امروز ما قابلیت میرورلینک را برای شما توضیح دادیم و ان شااله سعی می کنیم ویدیو را نیز بارگذاری کنیم.

اشتراک گذاری